• Fri frakt vid 1000 kr
  • Uppskattad leveranstid 2-4 dagar
  • Förlängt öppet köp till 5/1/2025

Köpvillkor

GENERELLT FÖR KÖP

Vid beställning träffas avtal om köp först när Siden Selma har bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. Du som kund erkänner dig skyldig till betalning när du har slutfört ordern på kassasidan. En orderbekräftelse genereras automatiskt. För att handla hos oss måste du vara 18 år.

Vi värnar om kundens integritet och sparar och lagrar kundinformation säkert, utan att dela uppgifter till tredje part. Vid bekräftelse av våra köpvillkor godkänner du även vår hantering av dina personuppgifter enligt vår INTEGRITETSPOLICY.

VAD KOSTAR FRAKTEN OCH HUR LEVERERAS VARORNA?

 

Vi erbjuder fri frakt inom Sverige vid köp över 1000 SEK. Inom Sverige sker frakt med Postnord, uppskattad leveranstid är på ca: 2-3 arbetsdagar.

 

Ditt paket levereras till din brevlåda eller postfack när du väljer varubrev som leveranssätt. Väljer du MyPack Collect så levereras ditt paket till ditt närmaste utlämningsställe. Du kan ofta välja att ändra utlämningsställe när paketet hanteras för leverans av Postnord när du använder deras mobilapp.

 

Tillsammans med vår fraktpartner står vi för transportrisken, d.v.s. risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

 

När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget och innehållet vara skadat meddelar du detta till ditt postcenter eller direkt till transportören. Meddela oss snarast om det inträffar genom att maila till info@sidenselma.se.

 

HUR KAN JAG BETALA MIN ORDER?

 

Du kan i dagsläget välja att betala med swish, kortbetalning, delbetalning eller fakturabetalning via Klarna Checkout.

 

Klicka här för att kontaka dem

 

VAD GÄLLER VID BYTE OCH RETURER?

 

Hos oss på Siden Selma har du 14 dagars ångerrätt från det att du har hämtat ut din vara. Du kan enkelt registrera din retur på vår hemsida, du får då en QR kod skickad till dig via sms eller e-post. QR koden visas upp hos ditt närmaste utlämningsställe och en returfraktsedel skrivs då ut på plats.

 

Registrera din retur här

 

Returkostnaden på 59 SEK dras av på din återbetalning. Vid byten så står vi för returkostnaden tillbaka till oss vid ett tillfälle. Vid fler byten för samma order så tillkommer en kostnad på 59 SEK per retur. Återbetalningen kan komma att justeras för att ta hänsyn till varans värdeminskning i förhållande till dess ursprungliga värde. Detta gäller om värdeminskningen beror på att du har hanterat varan mer än vad som är nödvändigt för att avgöra dess egenskaper eller funktion.

 

Fyll i returformuläret som medföljer i paketet. Du ansvarar för varan till dess att vi mottagit den. Återbetalning av varan sker normalt till dig inom 14 arbetsdagar efter det att vi mottagit returen.

 

Det är gratis att byta. Skriv på din följesedel om du vill returnera eller byta och skicka med följesedeln i sändningen, då har vi alla uppgifter om din order. Registrera din sändning i länken nedan så skrivs returetikett ut hos det Postombudet du väljer att lämna in din ”retur/byte”.
För att lagen om återköp ska gälla måsten varan vara i nyskick. Saker som är fläckiga, håriga, hopskrynklade utan originalförpackning räknas inte som säljbart skick, de kommer att returneras till köparen som icke godkända returer.

 

Underkläder och täcken får ej användas innan retur till oss, var därför noggrann med att granska produkten innan du bryter emballaget.

 

Vid eventuella frågor om returer och byten, skriv till oss på info@sidenselma.se.

 

NÄR FÅR JAG TILLBAKA PENGAR FÖR MIN RETUR?

 

Vi hanterar våra returer löpande, men det kan dröja mellan 6-8 dagar innan du får en bekräftelse från oss. Under vissa perioder, som rea och semestertider kan det ta upp till 14 dagar innan vi kan behandla din retur. Har du frågor angående din försändelse är du alltid välkommen att kontakta oss på info@sidenselma.se.

 

Din retur återbetalas genom Klarna Checkout. Vi vill göra dig som handlar med Klarnafaktura uppmärksam på när din Klarnafaktura förfaller, för att slippa påminnelser och ränteavgifter från Klarna. Se till att noggrant läsa i Klarnas villkor vad som gäller för dig. Vänligen kontakta Klarna för alla frågor angående Klarna fakturor.

 

Klicka här för att kontakta dem

 

VAD HÄNDER OM JAG INTE HÄMTAR UT MITT PAKET?

 

I regel ligger paket kvar i 14 dagar på utlämningsstället. Efter det så returneras dessa åter till oss. Vi tar ut en administrativ avgift på 150 SEK om ett paket returneras till oss utan giltig anledning.

 

VAD GÄLLER VID EVENTUELL REKLAMATION?

 

Siden Selma följer konsumentköplagen vilket innebär 36 månaders reklamationsrätt, mot uppvisande av giltigt köpbevis (kvitto eller kontoutdrag). Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, dvs produktionsfel. Vänligen kontakta oss snarast efter att du har upptäckt felet. Reklamationsrätten gäller inte i de fall där vi inte kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Vanligt slitage ersätts således ej.

 

Om du vill reklamera en vara, vänligen kontakta oss via info@sidenselma.se.

 

Har du köpt din vara hos en av våra återförsäljare skall varan reklameras till densamma.